آموزش از دور
شیوا سلطانی؛ احمد محسنی
چکیده
عبدالعزیز و زهمی (2020) گزارش دادند که «تصاویر، ویدیوها و ارائههای پاورپوینت با فعالیتهای تمرینی تعاملی به عنوان عوامل انگیزشی و محرک در ارائه درسها عمل میکنند» (ص 16). برای بررسی سایر پتانسیلهای ابزارهای بصری، از GIFهای آموزشی متحرک (فرمت تبادل گرافیکی) به عنوان مداخله آموزشی بر اساس استراتژیهای پیشنهاد شده توسط رویکرد ...
بیشتر
عبدالعزیز و زهمی (2020) گزارش دادند که «تصاویر، ویدیوها و ارائههای پاورپوینت با فعالیتهای تمرینی تعاملی به عنوان عوامل انگیزشی و محرک در ارائه درسها عمل میکنند» (ص 16). برای بررسی سایر پتانسیلهای ابزارهای بصری، از GIFهای آموزشی متحرک (فرمت تبادل گرافیکی) به عنوان مداخله آموزشی بر اساس استراتژیهای پیشنهاد شده توسط رویکرد پویا غیرخطی به کمک رایانه (CANDA) برای آزمایش اثربخشی آنها در توسعه مهارت دستوری زبانآموزان استفاده کردیم. برای این منظور، پژوهش با روشهای ترکیبی برای مثلثبندی همزمان رشتههای مختلف دادهها در مورد تأثیر فایلهای GIF آموزشی بر مهارت گرامری در میان شرکتکنندگان نوجوان و بزرگسال بهطور تصادفی مورد استفاده قرار گرفت. تفاسیر بر اساس مثلث بندی روش شناختی داده های QUAN + QUAL و اجرای ANOAV یک طرفه انجام شد. پیامدهای آموزشی این مطالعه، کارایی GIF های آموزشی متحرک را به عنوان ابزاری برای افزایش مهارت گرامری زبان آموزان در تسلط بر زمان های پیشرونده (حال، گذشته و آینده) تایید می کند.